ترید

بیت کوین به زبان ساده

چند وقت است که تب بیت کوین در ایران داغ شده است و با هرکسی که صحبت می کنیم تمایل دارد راجع به آن اطلاعات کسب کند. این شد که تصمیم گرفتیم یک این مقاله با موضوع بیت کوین به زبان ساده را گردآوری کنیم تا مشتریان خود را نیز با این ارز رمزگذاری شده آشنا کنیم. بیت کوین یک سیستمی است که بر پایه ارتباطات بین ماشینی اختراع شده است تا تبادلات مالی آنلاین را بدون نیاز به تایید یک مرکز دولتی مثل بانک مرکزی به سرانجام برساند.

از زمان آغاز به کار بیت کوین در سال 2008، بیت کوین با عناوین مختلفی از جمله تکنولوژی، ارز، ابزار سرمایه گذاری و راه حل پرداخت الکترونیک پیشرفت های زیادی کرده است. در این راهنمای بیت کوین به زبان ساده تلاش می کنیم شما را با بیت کوین بیشتر آشنا کنیم تا شاید زندگی شما را هم متحول کند.

بیت کوین چیست؟

این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که این روزها شنیده می شود! اما واقعا بیت کوین چیست؟ بیت کوین اولین ارز دیجیتال رمزگذاری شده است که در سال 2008 فردی ناشناس با لقب ساتوشی ناکاماتو آن را پایه گذاری کرده است. در ابتدا هدف از ابداع این ارز پولشویی و نقل و انتقال پول مجرمان و افرادی بود که تمایلی نداشتند ثروتشان زیر ذره بین قرار بگیرد، اما با گذشت زمان به دلیل مرکزیت زدایی و ناشناس ماندن تراکنش های مالی، جمعیت بیشتری از افراد معمولی به سمت استفاده از این ارز کشیده شدند.

بیت کوین چیست؟

برای معامله بیت کوین همانند سایر ارزها می توانید از حساب های مخصوص بروکر هات فارکس استفاده نمایید.

همانطور که قبلا هم گفتیم بیت کوین یک ارز رمزگذاری شده و دیجیتال است. بنابراین نباید انتظار اسکناس یا سکه یا هر چیز فیزیکی را در ازای آن داشته باشید. این ارز به صورت ترکیبی از اعداد و حروف به صورت رمزگذاری شده در سیستم ثبت می شود که برای انتقال آن به حساب دیگر لازم است آن رمز گشوده گردد. برای رمزگشایی نیاز به قدرت پردازنده بسیار زیادی داریم که این قدرت پردازنده را کاربران زیادی در سرتاسر دنیا با به اشتراک گذاشتن سیستم های کامپیوتری خود، تامین می کنند.

استخراج بیت کوین چیست؟ بیت کوین به زبان ساده

شاید از خودتان بپرسید چرا باید یک نفر سیستم کامپیوتری خود را در اختیار این سیستم بگذارد تا معادلات و رمزهای بیت کوین حل شوند؟ جواب بسیار ساده است، به خاطر کسب درآمد! اگر شما هم این سوال را ذهنتان داشتید که استخراج بیت کوین چیست؟ این همان موردی است که به آن استخراج بیت کوین می گویند. بله درست متوجه شدید، سیستم بیت کوین به نحوی تنظیم شده است تا کاربرانی که به حل معادلات با استفاده از به اشتراک گذاری قدرت پردازنده کمک می کنند، جایزه بگیرند. مقدار این جایزه بسته به قدرت پردازنده افراد و همچنین زمان به اشتراک گذاری پردازنده دارد. هم اکنون به ازای حل یک بلوک از معاملات بیت کوین، 12.5 بیت کوین جایزه تعلق می گیرد.

البته اگر به این فکر افتاده اید که با وصل کردن لپ تاپ خود به استخرهای استخراج بیت کوین، درآمد ماهانه نجومی داشته باشید، سخت در اشتباه هستید! هم اکنون قدرتمند ترین دستگاه استخراج بیت کوین که به صورت تولید انبوه هست و می توانید آن را با مبلغ بین 2500 تا 1000 دلار (بستگی به این دارد که از چه سایتی خرید کنید)، 14 تراهش بر ثانیه (14TH/S) دارد که در ماه با قیمت و سختی الان بیت کوین (23 ژانویه 2024) قابلیت کسب 650 دلار درآمد در ماه را دارد. پس قبل از خرید دستگاه استخراج بیت کوین، کمی بیشتر تامل کنید.

چگونه بیت کوین بخرم؟ (بیت کوین به زبان ساده)

به جای اینکه از دوستان و آشنایان نابلد بپرسید چگونه بیت کوین بخرم؟ ، این پاراگراف را با دقت مطالعه کنید. برای خرید بیت کوین به اندازه انگشتان دست و پا مسیرهای متعددی وجود دارد. اگر در ایران زندگی می کنید، مطمئن ترین راه، پس از مطالعه پیش بینی قیمت بیت کوین در 2024 خرید بیت کوین از طریق دو صراف زیر است که سالیان سال است پیش معامله گران ایرانی از اعتبار بالایی برخوردارند و تراکنش مالی ماهانه بالای یک میلیون دلار دارند.

از هرکدام از سایت های بالا برای خرید بیت کوین نیاز دارید که احراز هویت کنید، سپس می بایست مقدار بیت کوین دلخواه و همچنین آدرس کیف پول بیت کوین خود را وارد نمایید تا پس از خریداری به آدرس کیف پولتان ارسال شود. پس حالا که متوجه شدید چگونه بیت کوین بخریم؟ وقت آن رسیده که با کیف پول بیت کوین آشنا شوید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که کیف پول بیت کوین چیست؟ کیف پول بیت کوین صرفا یک آدرس و یک رمز است که شما می توانید بیت کوین های خود را در آن نگهداری کنید. امنیت کیف پول های بیت کوین کاملا بسته به نوع آن دارد. امن ترین کیف پول بیت کوین، کیف پول کاغذی بیت کوین هست. بله درست خواندید، کیف پول کاغذی بیت کوین! هنگام خرید بیت کوین کافی است یک کیف پول کاغذی از آدرس(https://www.bitaddress.org) تهیه کنید و بیت کوین های خریداری شده را به آدرس آن بفرستید. سپس هرموقع که خواستید آن را خرج کنید یا دوباره به ریال تبدیل کنید، کافی است آدرس خود را در سایت blockchain.info وارد نمایید. به همین راحتی!

امیدواریم در این مقاله به خوبی با بیت کوین به زبان ساده ارتباط برقرار کرده باشید. اگر هر سوال یا ابهامی داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا