ترید

آشنایی با بادامه در مغز و نمود تریدری آن

این لوزه بادام شکل که در قطعه گیجگاهی میانی مغز واقع شده است، نقش مهمی در احساسات و هیجانات ابتدایی مانند ترس و لذت ایفا می کند. اضطراب، وهم گرایی، افسردگی، خواب آلودگی، اختلال فشار روانی پس آسیبی، ترس بیخود و اسکیزوفرنی با عملکرد غیر عادی بادامه در ارتباط می باشد. این بادامه است که در طول یک آسیب یا رویداد ناگهانی شما را مهیای مبارزه یا گریز می کند.

مفاهیم بادامه مرتبط با تریدرها

زمانی که سرمایه گذاران به محض افت بازار دچار وحشت می شوند، احتمالا منشا آن بادامه است. یک مثل قدیمی می گوید که ترس و طمع، محرکه های اصلی بازار است. در حقیقت، ترس از ابتدای خلقت با حس آگاهی و هوشیاری انسان آمیخته بوده و امروز نیز همچنان اثر مهمی دارد. برای فعالان بازار، بارها پیش آمده است که در طول یک افت ناگهانی در بازار، تماس های تلفنی زیادی از مشتریان عصبی و از کوره در رفته دریافت کرده باشند. با این حال این موردی است که در آن ترس به جای اینکه به عنوان یک غریزه بقا عمل کند، علیه سرمایه گذار وارد عمل می شود، وقتی که بازار در پایین ترین نقطه خود به سر می برد، بدترین وضعیت ممکن برای فروش است. در حالی که در این موقع باید سهامی را که زیر قیمت است به پرتفوی خود اضافه کنید. بسیاری از معامله گران خاطراتی دارند که می گوید در مواقع ترس و وحشت بیشترین پول را بدست آورده اند – یعنی زمانی که بادامه های سرمایه گذاران وال استریت در فعال ترین حالت خود قرار داشته است.

توصیه ها

کنترل ترس یک قسمت چالش برانگیز و در عین حال ضروری در سرمایه گذاری است. “سرجان تمپلتون” با این جمله به بهترین شکل منظور ما را بیان می کند:

“سرمایه گذاران باید وقتی که بدبینی در نقطه حداکثر خود قرار دارد بخرند و زمانی که خوش بینی در بالاترین نقطه خود است، بفروشند.”

مشکل اجرای چنین توصیه ای اسن است که بدبینی یا همان ترس، زمانی که بازارها در حال نزول است، نیروی قدرتمندی محسوب می شود. تلاش کنید که عکس العمل های هیجانی ناشی از ترس را برطرف کرده و با بی طرفی و به طور عینی ارزش گذاری را مد نظر قرار دهید. اغلب همانند بسیاری از رویدادهایی که اخیرا رخ داده است، مانند واقعه 11 سپتامبر یا جنگ های خلیج فارس، بازارها به خاطر ترس از ناشناخته ها دچار آسیب می شوند. بعد از هر یکجا فروشی (فروش گروهی) و ارزان فروشی که به خاطر یک بحران انجام می شود، بازارها دوباره به جای اول برگشته اند. اگر شما بتوانید در مقابل اتفاقاتی که رخ می دهد، آرامش خود را حفظ کنید در این صورت بی شک به عنوان یک سرمایه گذار شاهد موفقیت های خود خواهید بود.

منبع: مجله علمی آذریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا